AH zoekt bandbreedte van bier

Geïnspireerd door de bijzondere smaken en verpakkingen van speciaalbieren bracht Albert Heijn Brouwers Pilsener op de markt. Een karakteristieke pils in een verpakking met stopping power. Sinds juni staat Brouwers Pilsener in het schap van AH; een “oude bekende” met een nieuwe smaak en eigentijdse verpakking. Bij veel consumenten zal Brouwers Bier een belletje doen rinkelen. AH verkocht dit van 1978 tot 1999 om het vervolgens te vervangen door AH pilsener. Nu staat een volledig nieuwe pils in de schappen onder de vertrouwde merknaam Brouwers. Het supermarktconcern liet zich hiertoe inspireren door het groeiende succes van de speciaalbieren. ‘Daar gebeurt het op dit moment: vernieuwing, mooie smaken, gave etiketten en verhalen van de brouwerijen.

Binnen de pilscategorie is dat veel minder. Het draait daar vooral om promotie en grote A-merken die overal verkrijgbaar zijn’, legt category manager Bier Stephanie Heijning uit. Met Brouwers Pilsener zoekt AH de ultieme balans tussen de toegankelijkheid en frisheid van een pilsje en de unieke, volle smaak van een speciaalbier. Heijning: ‘Die focus op de smaak en het eigentijdse karakter wilden we ook van de verpakking laten spatten.’ Lees het volledige artikel in Verpakken 03/2016.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *