Autodrop en Brum: 10 jaar absurde verpakkingen

Tessa Oudijn van Brum vertelt hoe het verhaal van Autodrop en Brum begon:  “Tien jaar geleden hadden we een lijstje gemaakt met merken waarvoor we graag wilden werken. Daar stond Autodrop op. En wat denk je; voordat wij hen benaderden, belden ze zelf!”

Autodrop was toe aan een make over: aan werkelijk alles mocht gesleuteld worden. Alleen het logo moest herkenbaar (en dus hetzelfde) blijven. Daar hoefden we niet lang over na te denken; al vlug zaten we met de dropmakers om tafel.

Samen met Ilse Ebbens van Concorp, het bedrijf achter Autodrop, zijn we aan de slag gegaan. De beste verpakking maak je immers samen. En zo weten we samen 40 jaar verpakkingskennis en 40 jaar dropmakerij te combineren. En wat blijkt? Die oude verpakking is lang zo slecht nog niet…

Het goede behouden

Van het kruispunt met rondracende auto’s tot aan de vrolijke kleuren: Autodrop valt op en is herkenbaar. Pieter Steenaert van Brum: “Wij vinden wij dat je niet moet veranderen óm te veranderen. Wat goed is moet je versterken, de rest vervangen.” Het donkere venster gaat eruit en de autootjes worden smakelijk op de verpakking geplaatst. Alleen het oude logo zit ons toch niet helemaal lekker.

Bij de presentatie wordt de nieuwe verpakking met veel enthousiasme ontvangen. Opvallend, smakelijk en vrolijk: precies waar de snoepmakers naar zoeken! En toch, er is iets… Stiekem is Brum namelijk toch aan de slag gegaan met het logo van Autodrop. Het gevolg: een veel herkenbaarder, sneller en frisser plaatje.

Partners

Vanaf toen waren we partners. Door verder te kijken dan de opdracht lang was, door écht mee te denken met de klant, door niets meer te veranderen dan nodig.  40 smaken en een decennium later maken we samen nog steeds absurd gave verpakkingen.

Hoe we het al zo lang samen volhouden? “Allereerst is Brum flexibel en dat past goed bij de dynamiek van onze branche. Creativiteit wordt altijd breed aangevlogen: de voorstellen zijn nog altijd erg divers.” zegt Ivo Brand, Marketing Manager bij Concorp. “Daarnaast is de verpakking voor Autodrop een belangrijk onderdeel van haar identiteit. Onze ervaring leert dat niet iedere professional het merk goed aanvoelt en op de juiste manier weet door te vertalen, Brum voelt dit daarentegen al 10 jaar feilloos aan.”

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *