Côte d’Or verpakking vertelt zintuigelijk vehaal

Côte d’Or lanceert een nieuwe verpakkingslijn voor al haar producten, ontwikkeld in samenwerking met international brand design agency Design Bridge. Het strategische voortraject, bestaande uit een aangescherpte merkpositionering en creatieve strategie, nam meer dan een jaar in beslag om zo tot een zorgvuldig, uniek verhaal te komen. Het resultaat is een compleet nieuwe presentatie en beleving in het schap.

Design Bridge vond de kern van het wereldberoemde chocolademerk, dat eigendom is van de Mondelez Group, in haar 150 jaar oude merkverhaal. Want een essentie als untamed, unadulterated pleasure, oftewel ongeremd, puur genieten biedt een uitgelezen kans om de merkbeleving te versterken.

COTE DOR FOR WEB-3
Een 150 jaar oud merkverhaal in beeld

Proeven wordt ervaren

“We wilden voor elke productgroep een zintuiglijk verhaal vertellen, een authentieke emotie neerzetten. Dat gaat verder dan de smaak: het gaat over intens genieten. Iets dat elke vezel in je lichaam raakt,” zegt Claire Parker, Executive Creative Director van Design Bridge Amsterdam.

Een schap met eerlijke impact

De Côte d’Or Fruit-lijn belandde deze maand in het schap, gelijk met de lancering van de nieuwe Televisie Commercial. Dit is het laatste hoofdstuk in een zintuiglijke reis langs een portfolio van zeven verpakkingslijnen, die net zo verfijnd zijn als de chocolade zelf. Elke lijn brengt het pure genieten van Côte d’Or op haar eigen manier tot leven en creëert tegelijk als geheel een krachtige schappresentatie. Zo zien België, Frankrijk en Nederland een nieuwe standaard in een over het algemeen behoudende supermarktcategorie.

COTE DOR FOR WEB-1
De complete lijn

“Het merk Côte d’Or staat voor een uniek verhaal, dat zijn oorsprong heeft in onze Afrikaanse wortels,” zegt Guillaume Brochen, Category Director, Chocolate voor West-Europa. “Hier ligt een unieke kans: door dit verhaal uit te dragen kunnen we de emotionele band die het publiek met het merk heeft versterken. Dat is wat dit redesign doet: echte emotionele associaties gebruiken die de olifant van Côte d’Or altijd in zich heeft gehad. Zo kunnen we bestaande klanten opnieuw raken en nieuwe klanten op een authentieke manier aanspreken.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *