dBOD creëert kleurrijke koffiewereld

De verpakking van Albert Heijn Excellent Perla capsules valt op in het door A-merken gedomineerde koffieschap. dBOD ontwierp voor het kleine doosje een indrukwekkend en kleurrijk concept dat uitnodigt tot het drinken van verschillende soorten koffie.  De lijn bestaat  tien verschillende blends: vijf espresso’s en vijf lungo’s in variërende sterktes. De verpakking van elke smaak toont de kop van een wild dier in een sprekende kleur.

De dieren in de landen rondom de evenaar vormden een mooie verbinding én manier om de koffiesterktes te visualiseren. Tijdens het ontwikkelen van het concept hield Ditte Glebbeek van dBOD de A-merken voor ogen: ‘Bij A-merken ligt de focus vooral op het merk en de productnaam. Die helderheid wilden wij ook. Maar A-merken kunnen liften op hun merkkracht. De merkbeleving komt voor hen uit campagnes. Voor private labels geldt dat niet, die moeten het hebben van hun unieke verhaal zonder andere communicatiemiddelen. Daarom kozen wij voor een sterke conceptuele invulling.’ De illustraties van de dieren vinden hun oorsprong in tribal art en dit past qua kenmerken bij koffie.  ‘De tatoeagestijl is heel stoer, krachtig en straalt vakmanschap uit. Dit sluit goed aan op koffiecodes als smaak, mannelijkheid en toch ook verfijning.’  Lees het hele artikel over de totstandkoming van dit verpakkingsdesign in het vakblad Verpakken, dat deze week verschijnt!  

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *