Van Heertum Design creëert voor topcollectie Aurum Brothers

 

De passie van Aurum Brothers is het produceren van luxe custom made armbanden voor mannen, waarbij stijl en comfort elkaar aanvullen. Goud, zilver, edelstenen en speciale natuurstenen worden met de hand op ambachtelijke wijze verwerkt in oogstrelende creaties die online wereldwijd worden verkocht.

Drie dingen staan voorop bij Aurum Brothers:

  1. Superieure ambachtelijke productie; bij elke armband moet je kunnen zien hoeveel tijd en liefde in de creatie zit.
  2. Sieraden die nergens anders te krijgen zijn; geen massa productie of grote standaard leveringen aan winkelketens, nee, alles op maat en persoonlijk met de hand vervaardigd.
  3. Het verhaal achter elk sieraad & elke steen; dit is misschien wel de belangrijkste van de drie. De eeuwenoude verhalen van de edel en natuurstenen, die een belangrijke rol spelen in de positionering van Aurum Brothers. Waar komen de materialen vandaan, wat was hun betekenis binnen oude culturen en welke krijgers droegen ze en waarom.

Juist deze speciale eigenschappen bracht Aurum Brothers samen met Van Heertum Design. De speciale manier van Story Telling via verpakkingsontwerp en het creëren van toegevoegde waarde binnen het luxe segment, waar VHD haar missie van heeft gemaakt, sprak Aurum Brothers meteen aan.

Voor de nieuwe “Varnos Collection” van Aurum Brothers, creëerde VHD een oogstrelende verpakking die je letterlijk meeneemt in de “wereld” van Aurum Brothers.

Luxueus

De Varnos Collection is de meest luxueuze armband binnen het complete product arsenaal waarbij de prijs van de verschillende uitvoeringen tussen de €750,- en €2.500,- ligt. Onder leiding van de master goudsmid wordt elk onderdeel van de armband met de hand vervaardigd en worden alleen maar de beste natuurlijke kwaliteitsmaterialen toegepast. Verder worden oude mythes en verhalen verwerkt in de armband doormiddel van verschillende symbolen.

“Het bedrijf, de armband, de ambacht en de verhalen,… fantastisch!” zegt Rob van Heertum, Strategy Director bij VHD. “Alles klopt! “Voor dit ontwerp hadden we zoveel input om uit te creëren, dat we ook echt meer wilden doen dan een “luxe doosje” zoals je zo vaak ziet binnen deze branche. We wilden de consument ook echt een toegevoegde waarde leveren, een ervaring bij het uitpakken bieden en ze meenemen in de wereld die Aurum Brothers heet.”

Alleen natuurlijke materialen

Om het gebruik van natuurlijke materialen in de armbanden te benadrukken, gebruikte VHD ook alleen maar natuurlijke materialen in het verpakkingsdesign. Een compleet houten verpakking met elementen van leer (voor de sluiting) en metaal als gecentreerde logo. Om het centrale logo heen werd de “wereld van Aurum Brothers” gecreëerd. Een cirkel die is opgebouwd uit 6 verschillende met de hand gemaakte illustraties. VHD creëerde deze illustraties gebaseerd op de 6 meest toegepaste steensoorten, in de sieraden van Aurum Brothers. Elke steensoort komt uit een ander deel van de wereld en heeft een bepaalde connectie met een oude cultuur. Deze oude culturen geloofden dat het gebruik van bepaalde stenen, of het dragen daarvan, speciale krachten zou geven. Zelfverzekerdheid, moed, wilskracht en wijsheid zijn een aantal voorbeelden. Aurum Brothers zet deze traditie dus voort met hun hedendaagse armbanden en biedt hun Brotherhood (dragers van AB armbanden) de letterlijke link met deze oude culturen en tradities.

Steensoorten

De belangrijkste 6 steensoorten en culturen die VHD omzette in illustraties:

  • Hematite – Native American
  • Hematite – Romans
  • Obsidian – Mayans
  • Tiger Eye – African Tribes
  • Sodalite – Caral Society (Peru)
  • Obsidian – Japanese Samurai

Deze illustraties zijn dus als cirkel toegepast op de verpakking, met als middelpunt het AB logo. Je opent de verpakking door de lederen sluitingen aan beide zijden te openen en de complete verpakking open te schuiven (je betreedt letterlijk de wereld van Aurum Brothers…). In het hart van de verpakking, komt dan de Varnos armband tevoorschijn, met nog steeds als middelpunt het Aurum Brothers logo.

De verpakking en het openen daarvan is een complete ervaring geworden, waarbij de historische verhalen en materialen van Aurum Brothers centraal

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *