Huismerken: de nieuwe A-merken?

Koen de Jong van IPLC schreef met ‘Managing Private Labels’ een standaardwerk over de ontwikkeling van huismerken en Loe Limpens van Yellow Dress Retail maakte het hoofdstuk over het verpakkingsdesign. Een onmisbaar handboek voor producenten, ontwerpers en retailers. Verpakken sprak met de beide auteurs in de week dat het boek van de persen rolde.

Het werkterrein van Koen de Jong is Europa en daarbuiten, daarom spreken we af op Schiphol, vanwaar hij richting Rusland vertrekt om een retailer te adviseren. Loe Limpens, managing partner van het bureau Yellow Dress, met vestigingen in Amsterdam en India, is al aanwezig en brandt meteen los over wat zijn vakgebied is: verpakkingsdesign voor private labels. Ooit werkte hij bij Albert Heijn en ontwikkelde hij de nieuwe eigen merk-architectuur met onder andere de Excellentlijn, die rondom de luxere producten voor de feestdagen was gebouwd. Hij is zo’n professional die de verpakking nog altijd de stille verkoper noemt en vindt dat het belang van een goed verpakkingsontwerp dan ook niet kan worden onderschat. ‘Stel dat je een huismerkproduct koopt in een verpakking met een slecht ontwerp en slechte fotografie, die ook nog eens slecht is gedrukt, dan zal je perceptie toch echt zijn dat de inhoud ook minder is. Maar andersom werkt het ook.’

Lees meer in Verpakken.

Naamloos-4

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *