Ketenbrede strijd tegen verspilling

Zet een brandmanager van Jumbo, een verpakkingstechnoloog van H.J. Heinz en een verpakkingsontwerper aan tafel met de directeur en de verpakkingskundige van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken en er ontstaat een boeiende discussie over duurzaam ontwerpen en produceren van verpakkingen. De conclusie: zorg dat je kunt uitleggen waarom je voor bepaalde verpakkingsoplossing kiest. En als je onzin verkondigt, rekent de consument wel met je af.

Begin oktober was Verpakken te gast bij het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) in Den Haag voor een rondetafelgesprek met directeur Hester Klein Lankhorst, verpakkingskundige Karen van de Stadt en drie gasten uit de industrie: Willy Mooren, commercieel directeur van BooM Creatives, Frank van der Mei, Senior Brandmanager Private Label bij Jumbo Supermarkten en Marcel Keuenhof, verpakkingstechnoloog en ‘waste reductionist’ bij The Kraft Heinz Company. Aanleiding voor het gesprek is het vermoeden dat met name marketingmanagers, brandmanagers en designers nog niet erg bekend zijn met het werk van het kennisinstituut. Centrale vraag is wat deze professionals aan moeten met de regelgeving én de veranderende houding van de consument.

Lees het complete verslag in Verpakken.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *