Nieuwe uitstraling voor Palm

Bavaria investeert fors in het bekende biermerk Palm. Zo moderniseert Bavaria de Palm-brouwerij in Steenhuffel voor een bedrag van 20 miljoen euro. Daarnaast krijgen de verschillende Palm-bieren een nieuwe uitstraling en steekt Bavaria extra energie in de marketing van Palm. Het tekent het vertrouwen dat de familie Swinkels heeft in dit amber bier met historie.

 n mei 2016 nam Bavaria Palm Belgian Craft Brewers over. De volgende stap is de investering in haar merken, markten en brouwerijen. Na de herlancering van Rodenbach en Brugge Tripel en de introductie van Cornet, kondigt de brouwerij uit Lieshout de plannen voor het merk Palm aan.

Verfrissend en karaktervol 

De bierwereld is meer dan ooit in verandering en consumenten ontdekken meer en meer diversiteit in bier. Bierliefhebbers zijn op zoek naar een smaak- en karaktervol bier met een verhaal. Bavaria is er van overtuigd dat er binnen deze trend voor het merk Palm een blijvende rol is weggelegd. Palm is een Belgisch amber bier van hoge gisting, toegankelijk en doordrinkbaar met 5,2 % alcohol, maar bovenal karaktervol. Haar specifieke karakter dankt Palm aan de door brouwers zelf opgekweekte gist, voor de mout wordt voortaan gekozen voor uitgesproken speciaal mouten die zorgen voor extra complexiteit. De geselecteerde hopsoorten zijn aromatische florale en fruitige varianten, waaronder de Hallertau Mittelfrüh die door de brouwerij zelf wordt geteeld.

Nieuwe uitstraling voor Palm

De gehele Palm-familie (Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a. en Dobbel Palm) verschijnt vanaf juli in een nieuwe uitstraling. Kenmerkend zijn de strakke uitstraling en vereenvoudiging, zonder de iconische Palm-elementen te verliezen: het Palm-paard dat verwijst naar de roots van het bier en de lauwerkrans met palmtakken is terug van weggeweest. De kleurencombinatie rood/groen is zeer herkenbaar en blijft gehandhaafd. De nieuwe verpakking heeft tot doel te benadrukken dat Palm een verfrissend bier is met karakter en veel smaak. De slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ zal het nieuwe design, zowel op de winkelvloer als in de horeca kracht bijzetten.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *