Originaliteit tijdens de feestdagen

kerstverpakking

Het Kerstgevoel draait van oudsher om familie, eten en bezinning. Maar cadeau’s spelen in de hedendaagse commerciële wereld ook een grote rol. Tijdens het feest van geven en nemen zorgt een mooie verpakking waar aandacht aan is besteed voor een mooie uitstraling of extra verleiding naar de consument toe. Merken pakken daarom ieder jaar groots uit met speciale winteredities. Vrolijk kleurgebruik, luxe veredeling en mooie finishes zijn vaak de norm. De redactie heeft een paar mooie voorbeelden uitgezocht.

 

 

Coca-Cola, pakt ieder jaar uit met zowel zijn reclamecampagnes als zijn verpakkingen.

Cola

 

 

De Christmas Tea-zakjes van Mint, laten zien dat een design niet altijd veel opsmuk moet hebben, originaliteit en eenvoud ten top.

christmas tea by mint

 

 

Deze verpakking van Norsk Ol bier laat zien dat de verpakking soms zelfs belangrijker is dan het product an sich.

Norsk ol beer

 

 

 

Kleenex maakt snotteren en niezen wat toegankelijker en aangenamer.

kleenex

 

 

Een geschenkverpakking met een luxe uitstraling voor een bijzonder speciaalbier

threespruce beer

 

 

 

De Italiaanse merkeigenaar Panettoni G. Cova & C geeft zijn Pandoro een ambachtelijke uitstraling door het gebruik van papier en touw.

panettone

 

 

Deze halve Santa Claus van Pierre Marcolini is humoristisch bedoeld, maar fraai en gedetailleerd uitgevoerd. Het zou bijna zonde zijn om het op te eten. 

marcolini

Deze verpakking van het Poolse Ale Browar laat zien dat Kerst ook een stoer tintje kan hebben.

saintnomore

 

Bron afbeelding: open-arms

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *