Pentawards Conference  tijdens Packaging Innovations Utrecht 2018

De Pentawards Conference komt na edities in Londen en Madrid, naar Packaging Innovations 2018 in Jaarbeurs Utrecht. De Pentawards is, met ruim 2.000 inzendingen uit 54 verschillende landen, wereldwijd een  prestigieuze internationale onderscheiding voor innovatief verpakkingsdesign. Naast een conferentie is er op Packaging Innovations een expositie met de meest spraakmakende Pentawards 2017. De Pentawards Conference brengt internationale en prijswinnende verpakkingsdesignbureaus samen om de uitdagingen en kansen bij het ontwerpen van wereldmerken te delen en daarmee de Nederlandse merkhouders te inspireren. Voor bezoekers van Packaging Innovations is deze conferentie en de Pentawards 2017 expositie kosteloos te bezoeken. 

De Pentawards Conference heeft als titel ‘Award Winning Inspiration’ en is bedoeld voor brand owners, art directors en packaging directors en biedt een internationaal programma waarbij de kunst van het verleiden met packaging wordt ontrafeld. Op 12 april nemen de belangrijkste ontwerpers van merken en designbureaus het woord. De eerste drie sprekers zijn bekend: Mark van Iterson, Director Global Heineken Design. Heineken won dit jaar de Brand Of The Year Pentaward en schaarde zich daarmee in een rijtje van eerdere winnaars als Coca-Cola, Veuve Clicquot, Absolute Vodka, Milka en Johnnie Walker. De andere twee sprekers die aangekondigd worden komen van Taxi Studio uit het Verenigd Koninkrijk, werkt o.a. voor Carlsberg, Minute Maid, Nestlé en Nestea, en Studio Kluif de grootste Nederlandse winnaar van 2017 met maar liefst 5 Pentawards. De unieke visies van de sprekers op de laatste trends zullen de bezoekers van Packaging Innovations inspireren voor hun eigen winnende ontwerpen.

Samenwerking met BNO NEXTpack

Aan de Pentawards Conference werkt ook mee: BNO NEXTpack. BNO NEXTpack is een design platform binnen de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers) van 14 belangrijke Nederlandse verpakkingsbureaus. Het platform heeft als doel om te inspireren, verdiepen en promoten van verpakkingsdesign als belangrijkste creatieve motor voor succesvolle merken.

Wat is Packaging Innovations?

Nieuwe materialen of technieken voor verpakkingen, redesign, creativiteit, displays of instore activatie, het zijn allemaal krachtige tools om de doelstellingen van een merk te realiseren. Het exclusieve event Packaging Innovations brengt al jaren leveranciers, innovatiepartners en beslissingsnemers over vorm en functie van verpakkingen samen om ideeën te delen en zaken te doen. Internationale top sprekers, partners voor verpakkingsinnovaties en inspiratie in een exclusieve setting maken Packaging Innovations wat het is: het marketing & design event over de toekomst in packaging & display. Dit event is uitsluitend toegankelijk voor business professionals.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *