Pronken met een Balmoral

Met trots delen steeds meer mensen op de sociale media foto’s van henzelf met een Balmoral-sigaar. De sigaar als pronkstuk. Dankzij Van Heertum Design.‘Niet alleen rokers zijn blij met onze nieuwe sigarenverpakkingen, retailers ook. Onze witte Vintage Sumatra-sigarendozen en donkergrijze Añejo XO-kistjes brengen iets vernieuwends in het sigarenschap’, vertelt Roel Goudsmits, brandmanager bij Royal Agio Cigars, het bedrijf dat onder meer het premium sigarenmerk Balmoral maakt en verkoopt. In hun historische Tilburgse pand aanvaardt Van Heertum Design-oprichter Frans van Heertum, te midden van allerlei stijlvolle verpakkingen (waaronder een Bols-jeneverfles), de lovende woorden met een glimlach. ‘De kunst is om een verpakking te maken, die er in het schap nét zo uitziet als het ontwerp op ons computerscherm.’ Dit klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. ‘Daarom houden we het ontwerp tijdens het ontwerpproces voortdurend tegen het licht en beoordelen we het met onze kennis van alle technieken op haalbaarheid.’ Rob van Heertum, zoon van en mede-eigenaar: ‘Maar we willen niet alleen iets maken dat er leuk uitziet, onze verpakkingen vertellen vaak het hele verhaal. Daarin zit de toegevoegde waarde.

Zeker in de tabaksbranche is dit belangrijk, omdat de merken geen reclamecampagnes mogen voeren.’ Lees het volledige interview met VHD in Verpakken 03/2016.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *