Redesign verpakkingslijn Mona

Toetjesmerk Mona (FrieslandCampina) nodigt iedereen uit om het leven wat vaker spontaan met elkaar te vieren. Even tijd te nemen voor de mensen om je heen. Leuke momenten te delen. Niet alleen online, maar ook gewoon aan tafel of op de bank. Naast een nieuwe campagne –  ‘Hou een plekje vrij voor elkaar’ (Selmore) – creëerde DesignBridge een re-design van de hele verpakkingslijn.
De ontwerpers kregen de opdracht één krachtige Mona-familie neer te zetten. Door slim gebruik te maken van de herkenbare en unieke merkassets is er synergie gecreëerd binnen het portfolio, en zo ruimte gemaakt voor de introductie van nieuwe verwenmomenten. Client Business Director Bas van Herten: ‘Binnen het nieuwe verpakkingsdesign draait alles om de onmiskenbare Mona-glimlach die Mona al jaren meedraagt in het logo. In deze ‘nieuwe’ merkasset vonden we de perfecte verbintenis tussen de merkpersoonlijkheid, de product benefits en de essentie van het samen genieten. Simpel in zijn vorm, helder in zijn boodschap en uniek voor Mona.’ Het merk zorgt er ook voor dat Nederland letterlijk een plekje gaat vrij houden voor elkaar. Door cadeauboxen uit te delen waarin, naast lekkere toetjes, ook zogenaamde tafelplakkers zitten. Kaartjes met leuke vragen, grappige to-do’s en gedurfde dilemma’s waardoor mensen langer aan tafel blijven zitten en nog meer met elkaar gaan delen.

www.designbridge.nl

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *