Wijnboek

Een wijn om te lezen of een boek om te proeven. Librottiglia is het allebei. De suggestieve naam van deze serie wijnen ontstond door het samenvoegen van twee Italiaanse woorden: libro (boek) en bottiglia (fles). Librottiglia heeft inmiddels tien awards gewonnen: Red Dot Communication Design, IF Design Awards, Good Design by The Chicago Athenaeum Museum, The Dieline, Core 77, How International Design Awards, Creativity International, Brand Identity Grand Prix, Press Outdoor & Promotion Key Award en One More Pack.

Het concept  van Librottiglia onderscheidt zich door het originele frontetiket in boekvorm. Drie auteurs schreven een  gelimiteerde serie spannende verhalen, die als exclusief boekje het etiket op de fles vormen.  Het grafisch ontwerp van de boeketiketten heeft een minimalistische stijl: modern en tegelijkertijd verrassend. De cover van elk boekje is voorzien van een intrigerende illustratie. Het koord rondom het etiket is niet alleen functioneel, het maakt van het openen en sluiten van het boek ook een ritueel. Het is de ‘rode draad’ van de serie. Het geweven papier zorgt voor het tactiele aspect.

Lees er meer over in Verpakken 02/2017!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *