BNO Packaging Talent Award 2019: ontwerpen voor Nestlé/MAGGI

De jaarlijkse BNO Packaging Talent Award-wedstrijd is weer geopend. Deze keer schrijft Nestlé de opdracht uit. Jong designers wordt gevraagd een nieuw verpakkingsdesign te maken voor de reeks hartige tussendoortjes van MAGGI, zodat deze visueel een familie vormen. Ook jonge productontwerpers kunnen meedoen want de fysieke vorm van de verschillende verpakkingen mag eveneens een make-over krijgen. Een andere vorm of ander materiaal kan ervoor zorgen dat verpakkingen beter afbreekbaar of recyclebaar zijn. En er is nóg een uitdaging: er mag een nieuwe, overkoepelende naam voor deze tussendoortjes worden bedacht. Belangstelling? Meld je aan op www.packagingtalent@bno.nl.

Mooi verhaal

De geschiedenis van het merk MAGGI is bijzonder. Grondlegger Julius Maggi ontwikkelt aan het einde van de 19de eeuw een procedé voor het indrogen van peulvruchten, groenten en kruiden waardoor ze langer houdbaar zijn. Een geweldige ontdekking in een tijd waarin ondervoeding een groot probleem is. Andere producten zoals het bouillonblokje en de bekende smaakmaker in het bruine flesje volgen later. De geschiedenis leest als een mooi verhaal en biedt veel aanknopingspunten voor een ontwerp.

Jury, prijzen en uitreiking

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van ontwerpers, marketeers (waaronder Nestlé), en specialisten. De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1.500 euro. De prijsuitreiking is onderdeel van het event SUPERFAST op 25 oktober tijdens de Dutch Design Week 2019.

Aanmelden

Aanmelden kan op www.packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2016 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2019, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn te vinden op bno.nl/packagingtalent.

BNO Packaging Talent Award

De BNO Packaging Talent Award 2019 wordt gesponsord door Nestlé. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied packaging design biedt. NEXTpack zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van brand- en packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: 1HQ, Anthem, Bowler & Kimchi, Snow Donuts, Brum Design, De Bataafsche Teekenmaatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUD design, Reggs, Sogood, Van Heertum, VBAT en Yellow Dress.

 

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *