Brum geeft Autodrop knotsgek redesign

Vermaken en verrassen: laat dat maar aan Brum over. Het merk Autodrop moest opnieuw tot leven worden gebracht, onder andere door een nieuw verpakkingsdesign. Het leven mag wat meer gevierd worden, vindt de merkeigenaar. Op de belangrijke momenten, maar ook gewoon doordeweeks. Autodrop haakt scherp aan op de fun-factor met een aparte en eigenzinnige stijl. Om gehoor te geven aan de impulsaankoop, moet de beslissing op basis van de verpakking heel snel te nemen zijn. En dat was nou net de leidraad van de restyle: knotsgek in één oogopslag. ‘Door de relatief lage betrokkenheid en loyaliteit van de consument bij het overvolle snoepschap moet Autodrop er echt uitspringen – en dat doen we nu weer,’ legt marketingmanager Annemarie van Eenennaam uit. ‘Overigens is niet aan de verpakking gewerkt, Brum heeft ook meegedacht over de strategie, het aanscherpen van de positionering en de vertaling naar communicatie.’

Het nieuwe Autodrop gaat terug naar de oorsprong van het iconische merk: met vrolijkheid en een dikke knipoog. Het is nóg meer Autodrop geworden dan het al was, vindt Tessa Oudijn, mede-eigenaar en creative director van Brum. “Zonder herkenbaarheid te verliezen moest echt een slag gemaakt worden die het hart van het merk en vernieuwing deed samensmelten. En dat is gelukt.’ Een van de veranderingen die werd doorgevoerd, is het logo. ‘We mochten er eigenlijk niet aankomen, maar het geeft het ontwerp en merk echt de impuls die het nodig had’,  vertelt designer Saskia Berting. Verder is voor elke dropvariant een nieuwe wereld geïllustreerd, door Nick van Oosten. Van tosti’s die uit een gebouw springen tot lachende octopussen: in de fun-werelden is niets te gek. Daartussen laveren de 3D-autodropjes op kronkelende wegen die over de hele verpakking doorlopen. ‘Dat was nog een hele klus’, zegt Erik Balke, senior DTPer. ‘Alle losse elementen moesten goed zichtbaar blijven en overal perfect op elkaar aansluiten. We hebben ook nog gezorgd dat de weg doorloopt over de verschillende varianten heen.’ Met dezelfde aandacht voor detail zijn overal kleine grapjes en wijsneuzigheden aan de verpakking toegevoegd – tot op de meest geheime plekjes. Van voor tot achter verrassing en vermaak dus.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *