Een blik in het brein op NL Packaging Event

Op het NL Packaging Event komen twee sprekers die ons een kijkje in het brein geven. Een verpakking moet de aandacht van de consument trekken en hem verleiden tot aankopen. Professor Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie en

hoogleraar cognitieve neurowetenschappen professor Victor Lamme komen spreken. Erik Scherder zelfs beide dagen. U kunt zich hier inschrijven.

Victor Lamme actief op het gebied van neuromarketing. Met de komst van hersenscans werd het voor het eerst mogelijk de impact van reclame, verpakking en design direct te meten in het brein van de consument. Hij gaat tijdens zijn lezing onder meer in op waarom consumenten ondervragen zo weinig zegt over consumentengedrag en waarom 80% van de marktintroducties daarom mislukt. Hij laat zien op welke knoppen in het brein van de consument moet worden gedrukt voor een effectieve marketing.

Erik Scherder ,hoogleraar Klinische Neuropsychologie ,de Vrije Universiteit Foto: Bob Bronshoff

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *