Een verpakking voor Kerst én Pasen

Het Amsterdamse verpakkingsdesignbureau dBOD ontwikkelde voor Albert Heijn een verpakkingslijn, waarmee Kerst en Pasen vanaf nu dezelfde look-and-feel krijgen. Herkenbaar, inspirerend én ongedwongen feestelijk. Wat vinden ontwerpers ervan? Drie designexperts geven hun mening.

Ditte Glebbeek, senior Design Director bij dBOD, is creatief verantwoordelijk voor de klant Albert Heijn: ‘We wilden een verpakkingsconcept ontwikkelen, waarmee we het private label AH Excellent relevant kunnen maken tijdens belangrijke, emotionele momenten van samenzijn zoals de Kerst en Pasen. Tegelijkertijd wilden we af van het zware, complexe karakter van het oude design; Albert Heijn helpt de klant juist om te ont-stressen tijdens de feestdagen en het kiezen makkelijker te maken.’

In The Talks geven andere designers hun mening. Lees in Verpakken wat ze ervan vinden.

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *