Grafische designoplossing voor aubergine

Purple Pride, leverancier van Nederlandse aubergines, heeft een bijzondere soort in zijn assortiment: de Graffiti. Opvallend gestreept met wit en sappig vruchtvlees. Heel decoratief, maar hoe leg je uit wat je er verder mee kunt doen? BooM creatives kwam tot een structurele en grafische designoplossing. Drie designexperts beoordelen het resultaat. In mediterrane landen is aubergine geliefd en wordt zij op originele manieren bereid. In Nederland ligt dat anders, zo weet Loes Al, marketingmanager bij Purple Pride: ‘Mensen weten hier vaak niet wat ze ermee moeten bereiden of denken dat een aubergine heel ingewikkeld is. De standaard paarse aubergine is al onbekend, laat staat de Graffiti-aubergine.’ Anthony Siemons, art director bij BooM creatives: ‘Aan ons dus de opdracht consumenten te verleiden de Graffiti te kopen en er iets nieuws mee te doen. We willen beter uitleggen wat de mogelijkheden zijn van aubergine en zo ook de retailer enthousiasmeren.’

Lees het complete artikel plús de meningen van drie designexperts in Verpakken 03/2016.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *