Knoopoog-idee doorgevoerd op verpakking

De ontwerpers van Studio Kluif bedachten een collectie overhemden voor het underground label Southbank Watson Outfitter UK. De bijzondere, limited edition shirts zijn handgemaakt. Wat ze uniek maakt is de combinatie van het knoopoog-idee met de illustratie. Dit designidee is doorvertaald naar het grafisch design op de kartonnen geschenkverpakkingen. Het ontwerp is genomineerd voor een Pentaward 2019.

www.studiokluif.nl

 

 

One comment

  1. Leuk idee, maar voor wie beter kijkt (en een beetje Googelt) lijkt het er toch sterk op dat het hier een ontwerp betreft voor een niet-bestaand product van een niet-bestaande klant. Allemaal ontstaan uit de grote duim van Studio Kluif. Creatief? Misschien. Misleidend? Zeker. Want, een briefing vertalen naar een verassend ontwerp, passend bij het doel en de doelgroep (en dat alles binnen budget en tijd) zijn toch ook vrij cruciale aspecten van het vak. Fantasieontwerpen voor fantasieklanten horen thuis in een studentenportfolio. Maar kennelijk kan je met een grote duim en een lagere moreel besef nominaties en prijzen in de wacht slepen. En dat jaren lang. Het geeft te denken, toch?

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *