PROUDdesign ontwerpt nieuwe ‘melkwaardes’ voor Melkunie

Met de succesvolle herintroductie in 2012 heeft Melkunie zijn plek op het zuivelschap bewezen. Het is nu tijd de merkvoorkeur verder uit te bouwen, vandaar tijd voor een volgende stap.

Met de bekendheid van Melkunie zit het wel goed, maar de hernieuwde liefde voor het merk kwam maar langzaam op gang. Lastig ook in een categorie waar private label dominant is en de producten van low(er) interest zijn.

Om de eigenheid en toegevoegde waardes van het merk en producten duidelijk te maken heeft PROUDdesign een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld, waarin de merk- én ‘melk’-waardes duidelijker naar voren komen. Zodat je van elke dag iets moois kan maken.

Genieten

In deze aanscherping staat het ongecompliceerd genieten centraal, met de cirkel als middelpunt. Een positieve oervorm  die harmonie en plezier vertegenwoordigt. Met de productnaam erin heeft het een sterk focus punt, van groot belang op het drukke zuivelschap.

Eromheen zijn de verschillende, vrolijke zuivelwerelden gecreëerd, relevant per moment en product groep. Zo toont de melk vooral de blijheid en het goede van de koe en de vla vooral het luchtige en gezellige samenzijn. De variatie is sterk, net als de samenhang.

Meer karakter

Het klassieke Melkunie logo is terug door alleen het woordbeeld te gebruiken. In rood of wit, al naar gelang de ondergrond. Op deze wijze heeft het meer karakter maar is het minder dominant zodat het de individuele producten en verbeelding alle aandacht geeft.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *