Qindle & PROUDdesign: verpakkingsstrategie en redesign voor Diamant

Na het winnen van de pitch eind 2017 ging merkeigenaar Vandemoortele samen met Qindle & PROUDdesign aan de slag met het Nederlandse frituuroliemerk Diamant. In nauwe samenwerking met het Diamant-team en met PROUDdesign is met behulp van Qindle een positionering, assortimentstrategie en NPD-portfolio ontwikkeld voor de frituurspecialist. Druk op de categorie, veranderende kopersgroepen en foodtrends zijn omgezet in een reeks van concrete kansen en mogelijkheden voor het merk Diamant om relevant te blijven voor de Nederlandse huishoudens én relevant te worden in de keukens waar al langer ‘culinair’ wordt gefrituurd. De positionering en verpakkingsstrategie is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Diamant, PROUDdesign, Qindle en reclamebureau Fitzroy. Dit was het startpunt voor het doorontwikkelen van de identiteit, verpakking en communicatie. De ontwerpers van PROUDdesign hebben de merk- en verpakkingsidentiteit ontwikkeld. De kenmerkende gele fles en blauwe dop zijn natuurlijk behouden. Net als het rood-wit-blauwe logo wat na een evolutionaire restyling nu vriendelijker, natuurlijker en authentieker aanvoelt. Door daaronder nieuwe, moderne en spontane foodfotografie te plaatsen oogt het merk en frituren meteen lekker. De organische en gekleurde grafische vorm geeft samen met de naamgeving en typografieën voldoende ruimte voor een duidelijk onderscheid binnen het assortiment.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *