Seasons greetings: PROUDdesign ontwikkelt seizoensbieren voor HOOP

In 2016 ontwikkelde PROUDdesign de identiteit voor het nieuwe biermerk HOOP. Met de toenemende populariteit van het merk en landelijke groei in distributie werd de vraag naar nieuwe biersmaken groter. Om aan die vraag te voldoen ontwikkelde PROUDdesign een seasonal lijn met bieren die passen bij het jaargetijde; Spring Spring Bock, Summer Session IPA, Awesome Autumn Rum Bock en Winter Warming Chocolate Porter.

Het design is geinsprireerd op de oude, karakteristieke trein posters uit Engeland van zo’n 100 jaar geleden. In deze moderne interpretatie speelt ‘Al’ de hoofdrol. Elk seizoen kent zo zijn uitdagingen en voor hem is dat een aanleiding om in zijn campingstoel te genieten van zijn favouriete HOOP bier. En op deze perfecte dag in slaap te vallen.

Jaargetijden

De landschappen en zachte kleuren weerspiegelen duidelijk de jaargetijden en de smaak van het bier. De mooie rondlopende typografie geeft het moderne beeld een klassieke noot. De rest van het label kent een strakke vlakverdeling waar naast het HOOP logo het verhaal en de foodpairing een belangrijke rol spelen.

Dankzij deze karakteristieke vormgeving zijn de seasonals het hele jaar duidelijk herkenbaar en zorgt het neklabel voor de subtiele vermerking van HOOP. De Awesome Autumn Rum Bock is vanaf 1 september verkrijgbaar bij Brouwerij Hoop in Zaandijk en bij Albert Heijn vanaf 17 september. Maar als je niet kan wachten, de Summer Session IPA is er nu al.

PROUDdesign

Elk merk heeft iets om trots op te zijn. PROUDdesign zoekt dat en maakt het visueel en tastbaar. Zodat merken én mensen trots en zelfvertrouwen uitstralen. PROUDdesign is een toonaangevend Nederlands packaging- en branddesign bureau en werkt voor merken als Quaker, Arla en Hoop.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *