Slimme fles van Olivery bestelt zelf olijfolie

De klanten van olijfolieleverancier Liquido d’oro uit Driebergen gaven steeds vaker feedback op de mooie fles. ‘Zonde om die weg te gooien’, was de opmerking. Dat zette Lonneke Mulder en de eigenaar van Liquido d’oro aan het denken. Zo ontstond Olivery, een online leverancier van olijfolie die een hervulbare fles levert en vervolgens navulverpakkingen opstuurt op bestelling  of in abonnementsvorm.

Slimme fles

Nu er een intelligente fles is ontwikkeld, kan bestellen ook automatisch. De fles geeft via een chip een signaal aan een app, als er nog 10% olijfolie in de fles zit, waarna de bestelling automatisch wordt gedaan.

Olivery navulverpakking

Met leverancier Daklapack werd een navulverpakking ontwikkeld die met Post NL werd getest. De verpakking moest namelijk  garanderen dat de olie zonder lekkage bij de klant komt. Mulder:  ‘Het is gelukt, dus we besparen CO2 door hergebruik van de fles en het feit dat de olie per post wordt verzonden. Alleen de navulverpakking kan nog niet worden gerecycled. Dat is nu onze uitdaging. Bij het platform van KIDV, waarbij Daklapack ook betrokken is praten we met leveranciers, maar de oplossing is er nog niet. We staan open voor tips wat dat betreft.’

www.olivery.com

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *