Ti Ora: kiwi-smaak verovert POS

Welkom bij New Tealand! Het Nieuw-Zeelandse theemerk Ti Ora, van Jacobs Douwe Egberts, blies eerder dit jaar nieuw leven in het theeschap in de supermarkt met de lancering van de piramidezakken met originele theemengsels op basis van natuurlijke ingrediënten uit Nieuw-Zeeland.

Kiwi

Een must-have op de introductie-POS van STI Group was de iconische Kiwi. Het hebben van het NZ-symbool op de displays, ontwikkeld voor Duitsland, Spanje en het VK, creëert een directe link naar de andere kant van de wereld en maakt Ti Ora duidelijk anders. Natuurlijkheid en duurzaamheid kenmerken dit jonge merk, en dit wordt ook vastgelegd in het displayontwerp: de golfkartonstructuur en het strakke uiterlijk zijn perfect voor de doelmarkt. ‘Ti Ora spreekt vooral vrouwen van 20 tot 49 jaar aan’, legt Dorothea Beintken, Instore Activation Manager bij JDE, uit. ‘Natuurlijkheid en sociale betrokkenheid spelen een belangrijke rol in het merk, dus het is belangrijk om dit in de POS weer te geven.

Shopperstopper

De introductie-display benadrukt de piramidevormige zakken, die typisch een indicator zijn voor een hoge productkwaliteit: deze zorgen ervoor dat de thee beter circuleert en dat de smaak beter wordt ontwikkeld. ‘Deze ongebruikelijke vorm van het scherm, met de optie van tweezijdige toegang, helpt de aandacht van de shopper te trekken om proeven en verkoop te stimuleren’, zegt Beintken, die de redenering achter het ontwerp beschrijft. Zelfs de verpakking van de Ti Ora weerspiegelt de vorm van de piramidezak.

Een ‘bushalte’ in het schap helpt ervoor te zorgen dat alle shoppers zich bewust worden van dit nieuwe product. De leuke kiwi met zijn piramide-theezakje schoof gemakkelijk tussen twee pakjes thee en hing vervolgens op het schap voor maximale aandacht van de shopper.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *