Verpakkingen op Horecava: kleur mag weer.

Ariane van Mancius van Now New Next maakte met haar team een trendrapport over Horecava en bracht het, in samenwerking met Verpakken, uit als digitaal boekje

In het rapport ook aandacht voor verpakkingen:

“Kleurrijke verpakkingen waren er dit jaar in overvloed. Zoals de verpakkingen van ‘Or tea?’, met zijn Aziatische motieven en gewaagd kleurgebruik. Een designlijn die werd doorgezet in de theekopjes van het merk. Ook de felle kleuren op de verpakkingen van Wow edible cookie dough en Humminess van Smilde foods vielen ons op. Dat het niet altijd felle kleuren hoeven te zijn, bewees Seedlip, dat de strak vormgegeven flessen van hun non-alcoholische gedestilleerd voorziet van een etiket met een fraai gestileerde afbeelding in zachte kleuren.  Verder zagen we veel plantaardige motieven, zoals bij de gazpacho van Alvalle, die zijn verpakking voorziet van gestileerde, bijna Matisse-achtige afbeeldingen van de ingrediënten.

De opvouwbare verpakkingen van NIQ supplies zijn ontworpen om zonder knoeien burgers, donuts, en andere snacks te eten. Depa rekent met de thermo-twin af met ergernis nummer één: verbrande vingers. Deze techniek passen ze zowel toe in een wegwerpbekertje als in herbruikbare cups. Ook Ecoffee lanceerde een koffiebekertje, maar dan herbruikbaar en van bamboe met een siliconen deksel en handvat.

Bottel introduceerde op de Horecava een nieuw verpakkingsconcept voor speciaalbieren. Bottel werkt hiervoor samen met een aantal Nederlandse ambachtelijke brouwerijen, en vult zijn flessen van 1 liter recht uit hun brouwketel af. Het bier is daardoor verser dan vers, en dat proef je.”

Ariane van Mancius van Now New Next

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *