VHD creëert Balmoral DUETO ‘Serie Signaturas’

Royal Agio Cigars introduceert Balmoral DUETO. Dit is de eerste handgemaakte sigaar, die is uitgebracht onder het nieuwe, op samenwerking gebaseerde, Balmoral Serie Signaturas-platform. Boris Wintertmans, CEO Royal Agio Cigars, en E.P. Carrillo’s legendarische Ernesto Pérez-Carrillo tekende voor de eerste samenwerking. Hoewel elke sigarenmaker een unieke en persoonlijke stijl heeft, delen ze de filosofie dat gepassioneerde nieuwsgierigheid essentieel is om te ontdekken en te genieten van het beste wat het leven te bieden heeft.

Van Heertum Design werd gevraagd om deze speciale samenwerking te vertalen in een opvallend verpakkingsontwerp en om de wereldwijde branding te creëren voor dit unieke sigaarexperiment, dat onlangs in 5 verschillende vitolas (modellen) op de Amerikaanse markt werd geïntroduceerd: Robusto, Ovación, Gran Toro, Gordo en Churchill.

Balmoral DUETO heeft twee ontwerpstijlen

“De samenwerking van deze twee legendes, uit verschillende continenten, wordt vertaald in een passende combinatie van twee compleet verschillende ontwerpstijlen”, legt Rob van Heertum, strategy director bij VHD, uit.
De hoofdrol, binnen dit complete project, is voor een creatief element dat bestaat uit twee delen. Het bekende ‘B-schild’ (Balmoral), in een nieuwe strakke wit/gouden uitvoering en een decoratief rood Cubaans deel, dat het culturele erfgoed van Ernesto Pérez-Carrillo weerspiegelt.

Ambacht in creatie

“Omdat de sigarenproductie nog een echte ambacht is en elke sigaar met de hand wordt gerold, wilde we ook echte ambacht in het creatieproces toepassen”, zegt Van Heertum. Het decoratieve Cubaanse gedeelte werd daarom met de hand geïllustreerd. De gekrulde decoratieve elementen in de illustratie, vertellen figuurlijk het levensverhaal van Ernesto Pérez-Carrillo, die oorspronkelijk vanuit Cuba met zijn gezin naar de VS emigreerde. Zijn eerste liefde was jazzmuziek. Hij was drummer voordat zijn andere passie voor sigaren tot een groot succes groeide. Muzieknoten, drumstokken en een trommel zijn terug te vinden in de illustraties om dit te visualiseren.

Extra eyecatcher

Voor 5 verschillende sigarenmodellen zijn verschillende formaten houten kisten ontworpen, die net iets afwijken van een normale sigarenkist. Een dikke massief rode rechterkant moet als extra eyecatcher dienen tussen de normale kisten in de Humidors. De combinatie van twee basiskleuren, grijs en rood, om de samenwerking tussen twee partijen te symboliseren, houden het ontwerp strak en modern, zodat het creatieve artwork er extra uitspringt. Deze wordt op de kist aangebracht als gedrukt label met behulp van hot foil, voor extra opvallende details. De gehele kist, inclusief het creatieve label en de handtekeningen van de twee legendes, is afgewerkt met een hoogglanslak, om het geheel een exclusieve look en feel te geven. De kist is aan de rechterkant afgesloten met een extra decoratief sluitlabel.

De binnenkant van de kist heeft dezelfde opzet als de buitenkant om eenheid te creëren op de winkelvloer (in de winkel humidors worden de kisten vaak open en gesloten naast elkaar gepresenteerd). De houten binnenkant heeft een natuurlijke uitstraling en aan de rechterkant is extra ruimte gecreëerd om de sigaren makkelijk uit te nemen. Aan dezelfde kant vindt men het sigarenmodel en de sigaarafmetingen gestempeld in goudfolie. In de kist worden 10 sigaren in één laag gepresenteerd.

Speciale sigaarringen zijn ontworpen, hoofdring en onderring, die de sigaren perfect passend maken binnen het geheel en die een sterke standout creëren. Alle ringen bevatten de modelnaam, creatieve illustraties en kleine details uitgevoerd in embossing, hot foil en verschillende druktechnieken. Als klap op de vuurpijl is er in elke kist een decoratief semi-transparant informatieblad opgenomen om de consument het verhaal te geven achter deze zeer speciale samenwerking.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *