Zwart en goud voor premium honinglijn Melvita

Imkerij de Traay vroeg nu:amsterdam een premium verpakkingslijn op te zetten voor mainstream retailhoningmerk Melvita. Binnen deze lijn moest ook ruimte worden gemaakt voor een biologisch assortiment. Bovendien wilde de merkeigenaar een optimalisatie van het logo. De ontwerpers gaven het Melvita-logo een fikse opfrisser door met de ronde swoosh de connectie met vloeiende honing te leggen en het logo zelf meer impact te geven. De ontwerpen zijn eenvoudig met veel consistente elementen zoals deksel, lay-out en typografie. Voor het verpakkingsdesign voor de specials is zwart en goud gebruikt alsook close-upfotografie van de ingrediënten. Voor het ontwerp van de biologische productlijn gebruikten de designers juist ingetogen fotografie van de ingrediënten op een crèmekleurige achtergrond. De kleurige sluitzegels met honingraadmotief leiden de consument bij het kiezen van de favoriete smaak. Het verpakkingsdesign is verder in twee talen uitgewerkt. De lijn met vier sku’s ligt in de schappen van supermarktketen Jumbo.

Oprichter van Imkerij de Traay, Wouter Vuyk, imkert zelf al meer dan 30 jaar op biologische wijze. Hij heeft aan de wieg gestaan van de totstandkoming van de richtlijnen voor het EKO-keurmerk voor honing. Bij De Traay worden noch antibiotica noch chemische middelen gebruikt. Ook in de toekomst kiest De Traay voor het samenwerken met imkers die rekening houden met het leefmilieu van mensen, bijen en planten.

nu: amsterdam is een lean en mean branding, shopper marketing en packaging design bureau met een focus op food en drinks en werkt onder andere voor Vrumona, Theha, van Delft, Vemedia, de Traay, Menken Orlando, Hero, Baarsma en Imperial.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *